Laman Kongsiadmin@lamankongsi.com
Memaparkan catatan dengan label variasi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label variasi. Papar semua catatan

Menakjubkan! Inilah Rumah Mewah Milik Mr. Bean Dan Keluarganya


Walaupun suka kelihatan bodoh dalam kebanyakkan film tv, tetapi Mr. Bean tidak lah bodoh dalam hidup nyatanya. Bahkan dia mempunyai isteri yang cantik. Putra putrinya juga kacak dan cantik.

Selain itu, Mr. Bean juga mempunyai harta kekayaan yang melimpah ruah dan tidak hairanlah dia mempunyai rumah besar yang luar biasa mewah.










Beranikah Anda Untuk Lepak Minum Teh Tarik Di Kedai Mamak Ini Pada Waktu Malam? (11 Gambar)

Selamat datang ke Restoran New Lucky di Ahmedabad India. Ianya sebuah restoran mamak yang dibina di atas kawasan perkuburan. Restoran ini terkenal dengan teh tarik dan roti nan yang dikatakan tersedap di Ahmedabad. Persoalannya kenapa restoran yang terkenal ini dibina di atas kubur yang diwarnakan hijau?

Kisah bermula 50 tahun dahulu. Seorang lelaki bernama KH Mohammad membuka gerai minuman dan roti nan di luar kawasan perkuburan. Lama kelamaan bisnes beliau semakin membangun dan gerai kecil membesar menjadi restoran. Tetapi di Ahmedabad sukar untuk mencari tapak dan kubur lama dari kurun ke-16 ini dijadikan tapak restoran New Lucky. Sebagai tanda hormat kubur di dalam restoran ini dijaga dengan rapi. Menurut tuan punya restoran ini sekarangEncik Krishnan Kutti Nair beliau merasakan kubur ini membawa tuah kepada beliau. Kubur-kubur ini dipercayai kubur sanak saudara seorang ahli Sufi yang terkenal di Ahmedabad. Jadi Encik Nair percaya ini bersangkut rapat dengan sebab kenapa restoran beliau laku nak mampos

Siapa di Ahmedabad silalah makan di New Lucky. Boleh enjoice minum teh tarik bersebelahan kubur! Unik! Kalah Ali Maju, Najath, Line Clear, Pelita dan Maulana!

Wanita Yang Baru Berpindah Ini Hendak Membuang Sampah, Tapi Apa Yang Ditemuinya Sangat Menyentuh Naluri


Apa yang bakal kami kongsikan dengan anda dalam artikel ini benar-benar bakal menyentuh hati kamu, terutama jika kamu orang yang terpelajar.

Seorang wanita yang baru berpindah ke sebuah kawasan perumahan merasa gembira dengan pilihannya untuk berpindah ke tempat baru. Kawasan perumahan tersebut tenang, dan jiran tetangga juga nampaknya baik hati. Mereka ringan tulang membantu wanita ini berpindah masuk ke rumah baru.

Selesai membersihkan rumah, wanita tersebut bercadang hendak membuang sampah yang beliau tidak diperlukan. Beliau bertanya kepada jiran arah tempat pembuangan sampah berdekatan. Setelah mendapat tunjuk ajar, beliau dan suaminya pun ke tempat yang dimaksudkan.

Alangkah terkejutnya beliau menjumpai perkara di bawah ini di tempat pembuangan sampah itu:


Wanita itu sangat terkejut dan keliru. Kata tak boleh buang sampah, tapi mengapa banyak sampah di situ? Bahasa apa yang digunakan dalam papan tanda itu? Rasanya bukan bahasa England. Atau orang yang buat papan tanda itu saja pekena penduduk di situ, padahal kat situ boleh je buang sampah? Apakah misteri di sebalik kejadian ini? Ada sesiapa tahu?

Begitulah kisah wanita yang baru berpindah dan nak buang sampah. Pengajaran dari cerita ini, kalau tak reti membaca, bawak-bawaklah pergi sekolah. Sekian.

Cuba Cari Haiwan Apakah Di Dalam Gambar Ni


Terdapat seekor binatang dalam gambar ini, tetapi mungkin anda tidak akan menemuinya. Penyamaran ini adalah sangat mengagumkan!





Foto Hukuman Pancung Yang Mengerikan


Hukuman mati ialah hukuman yang diputuskan oleh pihak mahkamah membabitkan pesalah dibunuh sebagai balasan jenayahnya, sama ada secara pancung, tembak, gantung, suntikan maut dan sebagainya.

Hukuman mati mempunyai sejarah yang lama dalam masyarakat manusia, dan pernah berlaku di hampir semua masyarakat. Biasanya, hukuman mati itu dilaksanakan demi menegakkan keadilan di dalam masyarakat. Tetapi dari segi ketenteraan, hukuman mati adalah satu cara untuk mengawal disiplin tentera.

Hukuman pancung telah digunakan sebagai salah satu bentuk hukuman yang telah dilakukan sejak dahulu kala lagi. Pemancungan dengan menggunakan pedang, kapak, bahkan dengan senjata militer terkadang dianggap sebagai salah satu cara terhormat untuk mati bagi seorang bangsawan, yang beranggapan bahawa sebagai prajurit .

Di negara barat ada anggapan bahawa pemancungan sebagai hak istimewa seseorang yg terhormat. Pemancungan ini membezakan dari hukuman tidak terhormat (keji) dari membakar seseorang hidup-hidup diatas tumpukan kayu.

Pada abad pertengahan di Inggris, pengkhianat yang dilakukan oleh bangsawan akan dihukum pancung, bagi para pelaku bangsawan lelaki, termasuk kesatria, akan digantung, diseret dan ditarik dengan kuda. Untuk pelaku wanita akan dibakar hidup-hidup di atas longgokkan kayu.














Unik! Kucing Ini Mempunyai Sepasang Sayap Di Atas Badannya


Kalau sebelum ini kita pernah dihidangkan dengan cerita-cerita kartun bertajuk catdog yang mana berkisar seekor kucing dan anjing mempunyai satu badan yang sama.

Tetapi kali ini ia agak berlainan dan nyata berlaku di alam realiti.

Kucing luar biasa ini mempunyai sepasang sayap di atas badannya. Jom kita tengok gambar pelik kucing bersayap ni.

Seorang nenek bernama Feng yang tinggal di Kota Xianyang, Propinsi Shaanxi, China, mempunyai seekor kucing jantan yang istimewa. Kucing tersebut mempunyai sepasang sayap sepanjang sekitar 10 cm.


“Pada awalnya terbentuk gumpalan, kemudian tumbuh dengan cepat dan membentuk sepasang sayap dalam masa satu bulan”, nenek Feng menjelaskan, fenomena kucing bersayap ini bukanlah yang pertama kali.

Anak kucing ni sebenarnya dilahirkan normal kemudian mula tumbuh bulu yang membentuk sayap. Saintis percaya bahawa ia disebabkan mutasi gen dari bahan kimia semasa dalam kandungan ibunya.


Walaubagaimanapun sayap tersebut tidak menggangu kehidupan anak kucing tu.

Walaupun kucing ini mempunyai sepasang sayap di atas badannya, ia tidak dapat digunakan sebagaimana yang kita tahu fungsi sayap tersebut. Ia boleh diklasifikasikan sebagai satu ketumbuhan yang menyerupai sepasang sayap yang lain.