Thursday, 13 July 2017

Ikan Tuna Ini Dibelah Dua, Namun Apa Yang Terjadi Selepas Itu Sangat Mengejutkan


Ikan tuna bergerak meskipun tubuhnya sudah terbelah dua (foto: Metro.co.uk)

Ikan tuna merupakan ikan yang kaya akan vitamin dan omega 3 yang sudah pasti baik untuk kesihatan. Namun apa tindakan kamu jika kamu sedang memotong ikan tuna, lalu ikan tuna tersebut tiba-tiba boleh bergerak lagi walaupun tubuhnya sudah terbelah dua, masih berani memasaknya?

Hal itulah yang berlaku dalam video ini yang tular di internet. Video yang tersebar tersebut memaparkan seekor ikan tuna sirip kuning tiba-tiba bergerak walaupun tubuhnya telah terbelah dua.

Selama kurang dari dua minit, ikan tuna itu kelihatan meronta-ronta dalam keadaan tubuh terpotong dua seperti ingin berusaha melarikan diri. Dalam latar belakang video juga terdengar beberapa orang mentertawakan kejadian pelik itu.

Video kejadian aneh ini telah menimbulkan tanda tanya kerana hairan tidak mungkin ikan tuna yang sudah terbelah dua masih boleh bergerak seperti itu.

Menurut Daily Mail, ikan tuna itu masih bergerak disebabkan oleh otot neuron motor yang dicetuskan oleh isyarat elektrik, dan menyebabkan masih boleh aktif walaupun otak sudah mati.

Setakat ini, video tersebut sudah mendapat lebih dari 174,000 kali retweet sejak dimuat naik ke Twitter.



Next article Next Post
Previous article Previous Post
 
-->