Friday, 7 July 2017

Foto Ini Buktikan Pompeii Bandar Yang Ditimpa Bencana Seperti Bandar Sodom


Pompei (foto: Elitreaders)

Letusan Gunung Vesuvius pada tahun 79 Masihi dikenali sebagai letusan gunung berapi paling dahsyat sepanjang sejarah berdasarkan jumlah korban nyawa dan kerosakan yang berlaku. Dasyatnya, letusan gunung ini melenyapkan bandar Pompeii dan Herculaneum di Itali.

Hanya dalam masa 25 jam, Pompeii hancur dan semua penduduknya mati. Di samping itu, kehancuran Pompeii mengingatkan kita pada kisah Bandar Sodom dan Gomorrah yang diceritakan dalam Al-Quran dihancurkan oleh Allah SWT kerana penduduknya suka melakukan maksiat.



(Foto: Elitereaders)

Setelah Gunung Vesuvius meletus, Pompeii seolah ditelan bumi oleh abu gunung berapi dan hilang dari peradaban. Sehingga 1600 tahun kemudian, kota Pompeii kembali dijumpai secara tidak sengaja. Perkara mengejutkan dijumpai di sekitar Pompeii yang membuktikan bahawa bandar ini dulunya ditimpa bala sama seperti kota Sodom dan Gomora.

Abu gunung berapi dan lahar panas menyebabkan tubuh seluruh warga Pompeii berubah jadi batu yang mengeras. Jadi ketika Pompeii dijumpai kembali, banyak jasad yang ditemui dalam keadaan sudah mengeras seperti batu.

Ada beberapa jasad dijumpai dalam posisi sedang tidur, memeluk anaknya, atau sedang berjalan, tetapi ada yang lebih mengejutkan lagi.

Disiarkan Laicikang.com dari Elitereaders (5/7), baru-baru ini beberapa gambar yang menunjukkan jasad warga Pompeii tersebar luas di internet. Sebab yang menarik perhatian kenapa foto-foto tersebut jadi tular kerana gambar itu menunjukkan bahawa warga Pompeii banyak yang mati dengan posisi sedang melakukan gerakan seksual.

Salah satunya adalah seperti foto ini yang menunjukkan salah seorang korban letusan meninggal dengan posisi seperti sedang melakukan masturbasi. Netizen membuat spekulasi bahawa ketika letusan berlaku, mangsa sedang melakukan masturbasi dengan kedudukan tubuh terlentang, namun kisah sebenarnya hanya Allah yang tahu.


(Foto: Elitereaders)

Sementara itu, memetik laman Wikipedia, ketika Pompeii dijumpai kembali, banyak jasad korban letusan yang dijumpai menjadi batu dengan kedudukan seksual. Tapi penemuan tersebut disembunyikan daripada orang ramai kerana dianggap tidak sopan.

Fakta dari sejarah Pompeii membuktikan bahawa dulunya bandar ini mempunyai kisah yang hampir sama dengan Bandar Sodom dan 
Gomorrah, di mana kemaksiatan sudah menjadi perkara biasa yang dilakukan penduduknya ketika itu.

Next article Next Post
Previous article Previous Post
 
-->