8 Sekeluarga Ditemui Mati Dipenggal Kepala


Mexico City - Pihak berkuasa Mexico menemui jasad lapan orang dalam keadaan tragis di jalan raya . Lapan orang yang diketahui satu keluarga ini sebelumnya dilaporkan diculik oleh sekumpulan lelaki bersenjata .

gambar hiasan

Kelapan jasad dengan jangkauan usia 18-40 tahun ini dijumpai dibuang di sepanjang jalan raya wilayah Teloloapan , Guerrero . Jasad - jasad ini ditemui dalam keadaan kepala dipenggal dan dimasukkan ke dalam beg plastik .

Pihak berkuasa wilayah Guerrero menyebutkan , terdapat tanda bekas penganiayaan dan luka tembakan pada jasad - jasad tersebut . Lapan mangsa dilaporkan diculik oleh sekumpulan lelaki bersenjata tepat sehari sebelum jasad mereka dijumpai . Demikian seperti dilansir AFP , Selasa ( 10/12/2013 ) .

Tiga ahli keluarga lain , termasuk seorang anak perempuan berusia 8 tahun , juga dilaporkan menjadi korban penculikan . Namun kewujudan mereka hingga saat ini belum diketahui .

" Walaupun jasad - jasad tersebut tidak sempurna , mereka boleh dikenal pasti , " ucap seorang penyiasat dari pejabat pendakwa tempatan yang enggan disebut namanya .

Guerrero merupakan salah satu kawasan termiskin di Mexico . Namun wilayah ini juga menjadi pengeluar dadah terbesar di Mexico , terutama bunga apiun atau bunga candu yang biasa dipakai menghasilkan heroin .

Pihak berkuasa tempatan masih belum mengetahui dalang utama di balik penemuan mayat ini . Namun diduga kes ini masih berkaitan dengan geng dadah tempatan .

Kumpulan aktivis pertahanan diri dibentuk di Guerrero pada Januari lalu . Kumpulan ini bertujuan melengkapkan warga dengan ilmu bela diri untuk menghadapi geng dadah yang kerap menculik , memeras dan melakukan pembunuhan di wilayah mereka .


8 Sekeluarga Ditemui Mati Dipenggal Kepala 8 Sekeluarga Ditemui Mati Dipenggal Kepala Reviewed by Admin on 12:16:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.