Video Molekul Air Zam-Zam Ajaib !



Dr. Masaru Emoto dari Universiti Yokohama telah melakukan penyelidikan tentang molekul air. Gambar diambil dengan mikroskop elektron menggunakan kamera halaju tinggi. Lalu molekul air tersebut membentuk kristal berbentuk segi enam yang indah.

Kemudiannya diulang dengan meyebut kata, "Arigato (terima kasih dalam bahasa Jepun)" lalu kristal yang terbentuk sangat indah. Lalu dicuba menghadapkan tulisan huruf Jepun, "Arigato". Kristal membentuk dengan keindahan yang sama. Selepas itu, ditunjukkan kata "setan", kristal berubah menjadi bentuk buruk.

Didengarkan pula molekul air itu dengan muzik Symphony Mozart, kristal muncul berbentuk bunga. Kemudian dengan musik heavy metal pula diperdengarkan, bentuk kristal tadi hancur.



Air yang rosak

Ketika 500 orang memusatkan pesanan "peace" di depan sebotol air, kristal air tadi mengembang bercabang-cabang dengan indahnya. Dan ketika dicuba dibacakan doa Islam, kristal bersegi enam dengan lima cabang daun muncul berkilauan. Subhanallah!

Semasa di suatu seminar yang rata-ratanya dihadiri oleh bukan Islam, Prof. Masaru Emoto menunjukkan beberapa molekul air yang buruk rupanya. Kemudian yang terakhir beliau menunjukkan molekul-molekul air yang begitu indah, berbentuk kristal yang bercabang-cabang dan berkilauan. Beliau kemudiannya bertanya kepada hadirin tentang molekul air tersebut. Hadirin senyap.

Dengan yakinnya seorang peserta seminar dari Malaysia bangun dan berkata "Itu molekul air zam-zam, air yang paling mulia". Prof. Emoto menggangguk "Saya tidak pasti sama ada itu adalah air yang paling mulia atau tidak tetapi memang benar itu adalah molekul air zam-zam".

Ternyata air boleh "mendengar" kata-kata, "membaca" tulisan, dan boleh "mengerti" pesanan. Lagi satu kehebatan air Zam-Zam ini adalah ia sahaja didapati boleh merakam dengan tepat gelombang warna alam yang sering bertukar pada waktu-waktu yang tertentu.

Video Molekul-molekul air




Temubual bersama Dr. Masaru Emoto

sumber

Video Molekul Air Zam-Zam Ajaib ! Video Molekul Air Zam-Zam Ajaib ! Reviewed by Admin on 6:47:00 PG Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.